אנשים המוכרים דברים באי ביי מותשים מהחוקים החדשים שהחברה כפתה עליהם בנוגע לשיפור המכרז שיהיה יותר אטרקטיבי לקונים. ועדין צפויות לנו עוד מספר שינויים בשבועות הקרובים, אבל הפעם אי ביי מקווה שתוכל להרגיע את המתחים.
כבר השנה אי ביי מתנדנדת בין דפוסי החיוב שלה, תוצאות חיפושים ומערכת הפידבקים. מאמצים אלה אולי עונים על הצרכים של אי ביי לשיפור חווית הקניה, אבל רבים מהמוכרים טוענים שהמערכת יחסים בינם לבין אי ביי ברמת השפל הנמוכה ביותר, ואפילו כמה מוכרים עזבו לגמרי את האתר.
ג?ונתן גאריס, סמנכ?ל מומחי המכירות וראש Gotham City Online, שמוכר נעלים באי ביי אמר ?שקבוצת החברים שלו רואים פחות מהמוצרים שהעלו לאתר וירידה בממוצע המחירים שהם מוכרים.?
אי ביי מתנדנדת מדרכי שיווק שונים בתקווה לשנות את הטרנד הקיים: מספר המשתמשים הפעילים באי ביי בקושי עולה. ברביע האחרון הספרה עלתה 1.4 אחוז, ל-84.5 מיליון.
שינוי גדול הגיע לאי ביי בינואר כאשר שינו את מורכבות דפוס החיוב בתקווה שיעודד את המוכרים להציע יותר מוצרים למכירה, כך שהתוצאה תביא ליותר קונים.
בכלליות, אי ביי קיצצה את החיובים בהעלאת מוצרים לאתר אך העלתה את העמלה על מוצרים שנמכרו בפחות מ-1000 דולר או שנמכרו במחיר קבוע מראש (Fixed Price) בפחות מ-100 דולר. בינתיים החברה הייתה צריכה ליהנות מ 4% מכירות במקום 5%.
בזמנו, אי ביי אמרו שיותר מ 60% המוכרים היו חוסכים יותר כסף תחת החוקים החדשים. אך החלו התלונות לשטוף את אי ביי. וכתגובה אי ביי קיצצה את עלויות העלאת המוצרים בחצי ממוצרי המדיה, כגון ספרים, סרטי די וי די, פריטים שנמכרו מתחת ל-25$.
תחת תכנית בשם ?Diamond PowerSeller? המוכרים עם הווליום הכי גבוה עלולים לקבל הקלות בנוגע להעלאת מוצרים. לדוגמא אחד מהמוכרים Buy.com מציע כל-כך הרבה מוצרים באי ביי שרבים מהמוכרים חוששים שהוא מעלה מוצרים בכמעט חינם. אי ביי לא הגיבה על הסידור איתה.
עליית המוצרים של Buy.com מדגישה עוד יותר שאי ביי באה לקראת המוכרים עם מחירים קבועים מראש ולא בדרך המסורתית הישנה. אי ביי מדגישה שהמכרזים לא נעלמים, אבל מחירים קבועים מראש הם החלק הגדל מיום ליום בשוק של אי ביי. כך שהמכירות Fixed Price (מחירים קבועים מראש) עולים ב-60% לשנה.
ביום רביעי 16 לספט?, אי ביי הודיעה שמוכרים אמריקאים ישלמו 35 סנט להעלות אינסוף פריטים זהים במחיר קבוע מראש, למשך תקופה של חודש. לפני כן מחירים הקבועים מראש יכלו לעלות עד ל-4 דולר לפריט.
אי ביי גם מתכננת להעביר את כל החיובים והעברות לשיטות חיוב אלקטרוניות. זה מתחיל בארה?ב באמצע אוקטובר, משתמשים יהיו מחויבים לשלם בכרטיס אשראי או Paypal. נגמרו כל שיטות המזומנים, שנחשבים באי ביי פחות מ-10% מההעברות בימים אלו (אלא אם כן המוכרים והקונים נפגשים פנים אל פנים).
מנהלת ה- Marketplace Operations של אי ביי, Lorrie Norrington , הכירה בעובדה ש?היו הרבה שינויים? בשנה האחרונה. היא אמרה שהחברה שכלה בזהירות את המהלכים והאמינה שהם משפרים את חווית הקונה מכיוון ש?הערכים של המוכר האמין עולה יותר ויותר?.
לכמה מוכרים, כגון Michael Knight , שמפרק אופנועים ומוכר את החלקים שלהם באי ביי, ה?תיקונים? של אי ביי היו מתסכלים. ?אין לי שליטה. אני חייב להשלים עם כל דבר שהם יחליטו לעשות, ואין לי שום קול בעניין?, הוא אמר. מייקל היה רוצה לעזוב את אי ביי אבל טוען שזה קשה להעביר את כל הפריטים שלו הנמצאים באי ביי לאתר אחר, ?זה פשוט לא פרקטי? טוען מייקל. ?אם הייתי רוצה לבצע כזה דבר הייתי חייב לוותר על חודשים של מכירות,זה הדבר היחידי שעומד בפני מלעזוב את אי ביי?.
לעומת זאת, Bruce Hershenson עסק במשך 10 שנים במכירת פוסטרים של סרטים באי ביי. היום הוא עוסק בזה פעמיים בשבוע באתר משלו, בשימוש בטכנולוגיה שהאינטרנט מספקת.
?דיברתי עם אנשים שעשו את מה שעשיתי והם מרוצים מההחלטות שלהם, הם לקחו את העסק שלהם שלב אחד אחרי אי ביי?.
הפוסטרים שלו החלו ב-99 סנט לאחד, עם תהליך התשלום שאי ביי חייבה בינואר, הוא היה משלם להעלות פוסטר אחד לאתר 15 סנט, במקום 20 סנט. אך בממוצע הפוסטרים שלו נמכרו ב-50 דולר, ואי ביי הייתה לוקחת עמלה של 3.07 דולר מאשר 2.12 דולר. למרות עליית המחירים הוא היה מקבל כמויות גדולות של פידבקים חיובים. הוא ציפה שישלם לאי ביי כמעט 20,000 דולר בשנה.
מוכרים גם קיבלו זעזוע כאשר אי ביי שינתה בקלות את מדיניות הפידבקים שלה.
באי ביי, החברה הסירה את יכולות המוכרים להשאיר פידבקים שליליים או ניטרליים מהקונים, אף שהקונים יכולים להשאיר פידבק שלילים על המוכרים. אי ביי גם כיוונה בקצת את מנוע החיפוש שלה כך שהתוצאות של הפריטים של אנשים ששיעור הפידבק שלהם אינו גבוה כל-כך יופיע בפחות תוצאות חיפוש.
כמה מוכרים מתלוננים שזה משאיר אותם תלויים ברחמים של הקונים שמנסים לנצל את שיטת הדירוג.
?הרבה פעמים אתה מרגיש כאילו הם באמת דוחפים אותך על מנת לראות אם את תביא להם איזשהו סוג של החזר על המוצר? אמרBill Cartmel , שמוכר תקליטורים באי ביי.
כבר השנה אי ביי מתנדנדת בין דפוסי החיוב שלה, תוצאות חיפושים ומערכת הפידבקים. מאמצים אלה אולי עונים על הצרכים של אי ביי לשיפור חווית הקניה, אבל רבים מהמוכרים טוענים שהמערכת יחסים בינם לבין אי ביי ברמת השפל הנמוכה ביותר, ואפילו כמה מוכרים עזבו לגמרי את האתר.
ג?ונתן גאריס, סמנכ?ל מומחי המכירות וראש Gotham City Online, שמוכר נעלים באי ביי אמר ?שקבוצת החברים שלו רואים פחות מהמוצרים שהעלו לאתר וירידה בממוצע המחירים שהם מוכרים.?
אי ביי מתנדנדת מדרכי שיווק שונים בתקווה לשנות את הטרנד הקיים: מספר המשתמשים הפעילים באי ביי בקושי עולה. ברביע האחרון הספרה עלתה 1.4 אחוז, ל-84.5 מיליון.
שינוי גדול הגיע לאי ביי בינואר כאשר שינו את מורכבות דפוס החיוב בתקווה שיעודד את המוכרים להציע יותר מוצרים למכירה, כך שהתוצאה תביא ליותר קונים.
בכלליות, אי ביי קיצצה את החיובים בהעלאת מוצרים לאתר אך העלתה את העמלה על מוצרים שנמכרו בפחות מ-1000 דולר או שנמכרו במחיר קבוע מראש (Fixed Price) בפחות מ-100 דולר. בינתיים החברה הייתה צריכה ליהנות מ 4% מכירות במקום 5%.
בזמנו, אי ביי אמרו שיותר מ 60% המוכרים היו חוסכים יותר כסף תחת החוקים החדשים. אך החלו התלונות לשטוף את אי ביי. וכתגובה אי ביי קיצצה את עלויות העלאת המוצרים בחצי ממוצרי המדיה, כגון ספרים, סרטי די וי די, פריטים שנמכרו מתחת ל-25$.
תחת תכנית בשם ?Diamond PowerSeller? המוכרים עם הווליום הכי גבוה עלולים לקבל הקלות בנוגע להעלאת מוצרים. לדוגמא אחד מהמוכרים Buy.com מציע כל-כך הרבה מוצרים באי ביי שרבים מהמוכרים חוששים שהוא מעלה מוצרים בכמעט חינם. אי ביי לא הגיבה על הסידור איתה.
עליית המוצרים של Buy.com מדגישה עוד יותר שאי ביי באה לקראת המוכרים עם מחירים קבועים מראש ולא בדרך המסורתית הישנה. אי ביי מדגישה שהמכרזים לא נעלמים, אבל מחירים קבועים מראש הם החלק הגדל מיום ליום בשוק של אי ביי. כך שהמכירות Fixed Price (מחירים קבועים מראש) עולים ב-60% לשנה.
ביום רביעי 16 לספט?, אי ביי הודיעה שמוכרים אמריקאים ישלמו 35 סנט להעלות אינסוף פריטים זהים במחיר קבוע מראש, למשך תקופה של חודש. לפני כן מחירים הקבועים מראש יכלו לעלות עד ל-4 דולר לפריט.
אי ביי גם מתכננת להעביר את כל החיובים והעברות לשיטות חיוב אלקטרוניות. זה מתחיל בארה?ב באמצע אוקטובר, משתמשים יהיו מחויבים לשלם בכרטיס אשראי או Paypal. נגמרו כל שיטות המזומנים, שנחשבים באי ביי פחות מ-10% מההעברות בימים אלו (אלא אם כן המוכרים והקונים נפגשים פנים אל פנים).
מנהלת ה- Marketplace Operations של אי ביי, Lorrie Norrington , הכירה בעובדה ש?היו הרבה שינויים? בשנה האחרונה. היא אמרה שהחברה שכלה בזהירות את המהלכים והאמינה שהם משפרים את חווית הקונה מכיוון ש?הערכים של המוכר האמין עולה יותר ויותר?.
לכמה מוכרים, כגון Michael Knight , שמפרק אופנועים ומוכר את החלקים שלהם באי ביי, ה?תיקונים? של אי ביי היו מתסכלים. ?אין לי שליטה. אני חייב להשלים עם כל דבר שהם יחליטו לעשות, ואין לי שום קול בעניין?, הוא אמר. מייקל היה רוצה לעזוב את אי ביי אבל טוען שזה קשה להעביר את כל הפריטים שלו הנמצאים באי ביי לאתר אחר, ?זה פשוט לא פרקטי? טוען מייקל. ?אם הייתי רוצה לבצע כזה דבר הייתי חייב לוותר על חודשים של מכירות,זה הדבר היחידי שעומד בפני מלעזוב את אי ביי?.
לעומת זאת, Bruce Hershenson עסק במשך 10 שנים במכירת פוסטרים של סרטים באי ביי. היום הוא עוסק בזה פעמיים בשבוע באתר משלו, בשימוש בטכנולוגיה שהאינטרנט מספקת.
?דיברתי עם אנשים שעשו את מה שעשיתי והם מרוצים מההחלטות שלהם, הם לקחו את העסק שלהם שלב אחד אחרי אי ביי?.
הפוסטרים שלו החלו ב-99 סנט לאחד, עם תהליך התשלום שאי ביי חייבה בינואר, הוא היה משלם להעלות פוסטר אחד לאתר 15 סנט, במקום 20 סנט. אך בממוצע הפוסטרים שלו נמכרו ב-50 דולר, ואי ביי הייתה לוקחת עמלה של 3.07 דולר מאשר 2.12 דולר. למרות עליית המחירים הוא היה מקבל כמויות גדולות של פידבקים חיובים. הוא ציפה שישלם לאי ביי כמעט 20,000 דולר בשנה.
מוכרים גם קיבלו זעזוע כאשר אי ביי שינתה בקלות את מדיניות הפידבקים שלה.
באי ביי, החברה הסירה את יכולות המוכרים להשאיר פידבקים שליליים או ניטרליים מהקונים, אף שהקונים יכולים להשאיר פידבק שלילים על המוכרים. אי ביי גם כיוונה בקצת את מנוע החיפוש שלה כך שהתוצאות של הפריטים של אנשים ששיעור הפידבק שלהם אינו גבוה כל-כך יופיע בפחות תוצאות חיפוש.
כמה מוכרים מתלוננים שזה משאיר אותם תלויים ברחמים של הקונים שמנסים לנצל את שיטת הדירוג.
?הרבה פעמים אתה מרגיש כאילו הם באמת דוחפים אותך על מנת לראות אם את תביא להם איזשהו סוג של החזר על המוצר? אמרBill Cartmel , שמוכר תקליטורים באי ביי.